Search Engine Marketing (Διαφημίσεις στη μηχανή αναζήτησης)

Οι μηχανές αναζήτησης προσφέρουν την δυνατότητα διαφήμισης για επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες στο διαδικτυακό χώρο τους. Πιθανώς έχετε παρατηρήσει συνδέσμους επαγγελματικών ιστότοπων με την ένδειξη “ad” στα αποτελέσματα της αναζήτησης της google. Ο ανταγωνισμός στο διαδίκτυο είναι τεράστιος και για αυτό εκτός των δέκα οργανικών (δωρεάν) αποτελεσμάτων, τοποθετούνται και διαφημίσεις στις ψηλότερες και χαμηλότερες θέσεις της

Φυσικά, η Google δεν είναι η μόνη μηχανή αναζήτησης που παρέχει διαφημιστικές υπηρεσίες. Για παράδειγμα η Amazon ή η Facebook παρέχουν διαφημιστικές υπηρεσίες και χρησιμοποιούν λειτουργίες αναζήτησης εντός του ιστότοπού τους αλλά όχι για τον παγκόσμιο ιστό. Έτσι όταν αναφέρουμε τις διαφημιστικές υπηρεσίες στις μηχανές αναζήτησης εννοούμε στα δίκτυα των

Αν η στόχευση πελατών γίνεται εγχώρια, διαφημίζουμε τις επαγγελματικές υπηρεσίες που προσφέρετε, στο δίκτυο της Google γιατί περίπου το 95% των αναζητήσεων στον παγκόσμιο ιστό γίνεται στα Google Search, Images και Youtube. Η πλατφόρμα που στήνουμε και ελέγχουμε τις διαφημιστικές εκστρατείες ονομάζεται Google Ads και μας παρέχει πολλές επιλογές τεχνικών και καναλιών διαφήμισης. Το Google ads χωρίζεται σε δύο επιμέρους υπηρεσίες, το δίκτυο αναζήτησης και το δίκτυο προβολής.

Δίκτυο Αναζήτησης (Search Network)

Tο δίκτυο αναζήτησης διαχειρίζεται τις διαφημίσεις στα αποτελέσματα της αναζήτησης, κάποιες διαφημίσεις στο Youtube, και στους χάρτες της Google.

Είδη και Κανάλια διαφήμισης στο Δίκτυο Αναζήτησης
  • Διαφημίσεις κειμένου στα αποτελέσματα αναζήτησης
  • Διαφημίσεις κειμένου σε ιστότοπους τρίτων που είναι συμβεβλημένοι με τους Google Partners
  • Διαφημίσεις κειμένου στο Youtube (Νέα Υπηρεσία)

Δίκτυο Προβολής (Display Network)

Το δίκτυο προβολής διαχειρίζεται τις διαφημίσεις σε όλα τα υπόλοιπα κανάλια που υποστηρίζονται από την πλατφόρμα Google ads. Αναλυτικά

Είδη και Κανάλια διαφήμισης στο Δίκτυο Προβολής
  • Διαφημίσεις βίντεο στο Youtube
  • Διαφημίσεις πολυμέσων στο Play Store και εντός εφαρμογών Android και iOS τρίτων
  • Διαφημίσεις πολυμέσων σε ιστότοπους τρίτων που είναι συμβεβλημένοι με τους Google Partners
  • Διαφημίσεις πολυμέσων στο Gmail
  • Διαφημίσεις εισηγμένες εντός κειμένου – άρθρου ή αποκριτικές (responsive ads)
  • Διαφημίσεις φωτογραφιών σε ιστότοπους τρίτων που είναι συμβεβλημένοι με τους Google Partners (Lightbox Ads)

Το βασικότερο όφελος της υπηρεσίας είναι ότι κάθε φορά που ο χρήστης πληκτρολογεί μια φράση αναζήτησης, προβάλλονται διαφημίσεις σχετικές με τη φράση κλειδί. Συνεπώς, προβάλλονται διαφημίσεις των σωστών προϊόντων-υπηρεσιών, στο σωστό κοινό, την κατάλληλη στιγμή. Άλλα οφέλη αποτελούν

 

  • Απουσία ελάχιστης χρέωσης
  • Χρέωση μόνο όταν ο χρήστης μεταβεί στην προωθούμενη σελίδα (αν επιλέξουμε αυτό το μοντέλο χρέωσης)
  • Δυνατότητα τοποθέτησης διαφημίσεων σε πάνω από 2 εκατομμύρια ιστότοπους και 1 εκατομμύριο εφαρμογές
  • Δυνατότητα τοποθέτησης διαφημίσεων σε ιστότοπους ή βίντεο (στο YouTube) με σχετική θεματολογία
  • Εκμετάλλευση προηγμένων εργαλείων έρευνας και ελέγχου απόδοσης
  • Αυτοματοποιημένη στόχευση σε ενδιαφερόμενα κοινά καλύπτοντας ένα μηνιαίο αριθμό clicks και πάνω

Οι διαφημίσεις στα παραπάνω δίκτυα λειτουργούν ως εξής.

Γνωρίζοντας το σκοπό που κάνουμε τη διαφήμιση, ορίζουμε τα μέσα που επιθυμούμε να φαίνεται ο σύνδεσμος. Για να εμφανιστούμε στα πληρωμένα αποτελέσματα, επιλέγουμε το ποσό διαφημιστικού προϋπολογισμού για την καμπάνια ή τις λέξεις κλειδιά για την κάθε διαφήμιση, βάσει των στατιστικών τους

Όταν η καμπάνια είναι έτοιμη και οι χρήστες πληκτρολογούν μια φράση κλειδί, το Google ads πραγματοποιεί μια αυτοματοποιημένη δημοπρασία μεταξύ των διαφημιζόμενων ιστοτόπων σε χιλιοστά του δευτερολέπτου. Έτσι, ανάλογα

  • Το ποσό της προσφοράς (για τη λέξη κλειδί)
  • Τον τύπο της διαφήμισης που επιλέξαμε
  • Την πιθανότητα να πατηθεί η διαφήμιση (αυτή η τιμή αποδίδεται αυτόματα από το Google ads)
  • Το αναμενόμενο όφελος που λαμβάνει ο χρήστης επισκεπτόμενος τη σελίδα μας (αυτή η τιμή αποδίδεται αυτόματα από το Google ads)
  • Το βαθμό συνάφειας της διαφήμισης σε σχέση με το περιεχόμενο του ιστότοπου και τη φράση της αναζήτησης

Ορίζεται η θέση στην κατάταξη των διαφημίσεων

Άλλες Λειτουργείες Του Search Engine Marketing

Επεκτάσεις

Ο κάθε τύπος διαφήμισης συνοδεύεται δυνητικά (αν το ορίσουμε) με κάποιο τύπο επέκτασης. Η επέκταση είναι μια συμπληρωματική λειτουργία που μας επιτρέπει να τοποθετούμε πρόσθετα κείμενα, συνδέσμους, τηλέφωνα κτλ. Όλοι οι τύποι επεκτάσεων δεν συνοδεύουν όλων των τύπων διαφημίσεων, αλλά η χρήση τους έχει θετική επίδραση στην προβολή της διαφήμισης σε ψηλότερη θέση σε σχέση με τη μη χρήση τους. Παρακάτω παρατίθεται η λίστα με τις πιο συνήθεις επεκτάσεις.

 

  • Επέκταση για απευθείας τηλεφωνική κλήση από το αποτέλεσμα αναζήτησης
  • Επέκταση δευτερευόντων συνδέσμων
  • Επέκταση εφαρμογής (παρατίθεται σύνδεσμος για το Play Store)
  • Επέκταση επιπλέον μηνύματος κάτω από τη διαφήμιση
  • Επέκταση συνδέσμου τοποθεσίας που φαίνονται στην αναζήτηση και στους χάρτες της Google
Επαναληπτική προώθηση (Remarketing)

Η χρήση της επαναληπτικής προώθησης είναι μια λειτουργία του Google ads που εμφανίζει τις διαφημίσεις που ορίσαμε σε χρήστες που ενδιαφέρθηκαν για τις προσφορές μας αφότου επισκέφθηκαν τον ιστότοπό μας. Αυτό επιτυγχάνεται φυτεύοντας ένα cookie στον internet browser του χρήστη όταν επισκέφθηκε τη σελίδα μας. Υπάρχουν διάφορα είδη επαναληπτικής προώθησης και αναφέρονται παρακάτω.

  • Τυπικό Επαναληπτικό Μάρκετινγκ: Η διαφήμιση που ορίσαμε επανεμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης ή σε ιστότοπους που ανήκουν στο δίκτυο των Google partners
  • Δυναμικό Επαναληπτικό Μάρκετινγκ: Η προώθηση κάποιου προϊόντος ή υπηρεσίας με χρήση προσαρμοσμένων μηνυμάτων σε χρήστες που επισκέφθηκαν προηγουμένως την αντίστοιχη σελίδα προϊόντος ή υπηρεσίας
  • Λίστες επαναληπτικού μάρκετινγκ για διαφημίσεις αναζήτησης (RLSA): Η επαναληπτική προώθηση προσαρμοσμένων μηνυμάτων σε χρήστες που σερφάρουν στο δίκτυο αναζήτησης
  • Επαναληπτικό μάρκετινγκ βίντεο: Απευθύνεται σε χρήστες που είτε επισκέφθηκαν ή έκαναν εγγραφή στο κανάλι σας είτε σχολίασαν ή πάτησαν το “Μου αρέσει” σε κάποιο βίντεο του καναλιού
  • Επαναληπτικό μάρκετινγκ λίστας πελατών: Η στόχευση των διαφημίσεων γίνεται βάσει των επαγγελματικών στοιχείων των πελατών. Παραδίδοντας μια λίστα πελατολογίου  στην πλατφόρμα Google ads, και εφόσον ο χρήστης – πελάτης συνδέθηκε στο λογαριασμό του, το google προωθεί το μήνυμα που ορίσαμε

Επαναληπτικό μάρκετινγκ λίστας πελατών: Η στόχευση των διαφημίσεων γίνεται βάσει των επαγγελματικών στοιχείων των πελατών. Παραδίδοντας μια λίστα πελατολογίου  στην πλατφόρμα Google ads, και εφόσον ο χρήστης – πελάτης συνδέθηκε στο λογαριασμό του, το google προωθεί το μήνυμα που ορίσαμε.

Χρεώσεις Search Engine Marketing

 

Η τιμές των υπηρεσιών search engine marketing περιλαμβάνουν ΦΠΑ 24%
 
Παρακάτω αναφέρονται οι τρόποι τιμολόγησης υπηρεσιών διαφήμισης στη μηχανή αναζήτησης σχετικά με τη δημιουργία και τη διαχείριση διαφημιστικών εκστρατειών.

Χρεώσεις DiGiAnts

 

Δημιουργία

 

  • Η δημιουργία και ανάρτηση μιας διαφήμισης χρεώνεται 14.90€
  • Η ανάρτηση μιας διαφήμισης στο YouTube χρεώνεται 49.90€

 

Διαχείριση – Βελτιστοποίηση

 

  • Η μηνιαία διαχείριση/βελτιστοποίηση μιας οποιουδήποτε τύπου διαφήμισης χρεώνεται 9.90€/μήνα
  • Η μηνιαία διαχείριση/βελτιστοποίηση μιας διαφήμισης στο YouTube χρεώνεται 29.90€/μήνα

Χρεώσεις Google

 

Ο πελάτης έχει τον απόλυτο έλεγχο του διαφημιστικού προϋπολογισμού του, ωστόσο τιμολόγηση των διαδικτυακών διαφημίσεων είναι δυναμική και εμπίπτει σε πέντε μοντέλα χρέωσης. Σε κάθε περίπτωση, συνιστούμε τον συνυπολογισμό μηνιαίου περιθωρίου της τάξεως του 20% επί του αρχικού προϋπολογισμού.

 

  • Χρέωση ανά κλικ – Cost Per Click – CPC (Search & Display)
  • Χρέωση ανά 1000 εμφανίσεις – Cost Per Mille – CPM (Search)
  • Χρέωση ανά πώληση – Cost Per Acquisition – CPA (Search & Display)
  • Χρέωση ανά 1000 προβολές – Viewable Cost Per Mille – vCPM (Display) (για image ads και responsive ads)
  • Χρέωση ανά προβολή – Cost Per View – CPV (Display)

Search Engine Marketing FAQ

Που εμφανίζονται οι διαφημίσεις της επιχείρησης;

Τα διαφημιστικά μέσα που υποστηρίζονται από το Google ads είναι

 

  • Η σελίδα αναζήτησης της Google
  • Οι χάρτες της Google
  • Το γραμματοκιβώτιο του Gmail
  • Το Youtube
  • Το Play store
  • Οι εφαρμογές τρίτων
  • Οι ιστότοποι τρίτων
Πως χρεώνει η DiGiAnts Internet Services;

Οι υπηρεσίες μας χρεώνονται με τον αριθμό των (adgroups) διαφημίσεων που δημιουργούμε ή/και διαχειριζόμαστε για εσάς. Η χρέωση είναι 14.90€ για δημιουργία ενός adgroup και 9.90€ για μηνιαία διαχείριση ενός adgroup. Η χρέωση ανά διαφήμιση δεν είναι ο συνηθέστερος τρόπος χρέωσης αλλά είναι απόλυτα ξεκάθαρος, μετρήσιμος και οικονομικός.

Πως χρεώνει η Google;

Αρχικά, εξαρτάται από το είδος της καμπάνιας, το μοντέλο τιμολόγησης, τις τιμές των φράσεων κλειδιών, και τον αριθμό των adgroups που διαλέγουμε.

Εν συνεχεία, εξαρτάται από τον αριθμό των clicks που δέχεται ο κάθε σύνδεσμος ή τον αριθμό των εμφανίσεων του συνδέσμου – βίντεο ή τον αριθμό των πωλήσεων που αποδόθηκε στη διαφήμιση.

Μπορώ και εγώ να τοποθετήσω διαφημίσεις με το Google ads;

Φυσικά και μπορείτε, ωστόσο δεν το προτείνουμε λόγω του ότι ρυθμίζοντας κάποιες παραμέτρους λανθασμένα μπορεί να χρεωθείτε clicks, εμφανίσεις, προβολές άσκοπα ή ακόμα και να μην εμφανίζεται η διαφήμιση.

Σε πόσο χρόνο θα δω αποτελέσματα αφότου ξεκινήσει η διαφημιστική εκστρατεία;

Άμεσα, ίσως και από την πρώτη μέρα της προβολής της καμπάνιας.

Σε ποιές άλλες μηχανές αναζήτησης μπορώ να διαφημίσω την επιχείρησή μου;

Μπορείτε να διαφημιστείτε στα δίκτυα Baidu, Bing, Yahoo και Yandex. Εφόσον απευθύνεστε σε Ρωσία ή/και Κίνα αναλαμβάνουμε την καταχώρηση της επιχείρησής σας στα Yandex ή/και Baidu ως μέρος της υπηρεσίας  offpage optimization.

Το Google ads αυξάνει πραγματικά τις πωλήσεις και το πελατολόγιο της επιχείρησης;

Με χρήση του Google ads αυξάνονται τα εξής

  • Η έκθεση και συνεπώς η αναγνωρισιμότητα του ιστότοπου
  • Ο αριθμός των πελατών
  • Οι πωλήσεις του φυσικού και του διαδικτυακού καταστήματός σας
  • Η επισκεψιμότητα του φυσικού και του διαδικτυακού καταστήματός σας
  • Το κατέβασμα και οι εγκαταστάσεις εφαρμογών android και iOS
  • Οι τηλεφωνικές κλήσεις στο κατάστημα

Αρά ναι, λειτουργεί πραγματικά, άμεσα, στο σωστό κοινό και οι τιμές των λέξεων κλειδιών είναι συνήθως πολύ φθηνότερες από μια διαφήμιση σε κάποιο παραδοσιακό μέσο (τηλεόραση, περιοδικά κτλ).

Τι είναι το adgroup και γιατί το χρειαζόμαστε;

Μια διαφημιστική εκστρατεία/καμπάνια αποτελείται από πολλές διαφημίσεις. Ας υποθέσουμε ότι το ηλεκτρονικό κατάστημά σας εμπορεύεται κόκκους καφέ σε τελικούς καταναλωτές. Σε αυτή την περίπτωση δε θα κάνατε μια γενική διαφήμιση για να προωθήσετε όλα τα είδη καφέ που προσφέρετε. Ορίζουμε ένα adgroup για καφέ από την Αιθιοπία και ένα adgroup για καφέ από τη Βραζιλία με ξεχωριστά μηνύματα, συνδέσμους ανακατεύθυνσης και φράσεις κλειδιά για κάθε προϊόν.

Πως λειτουργεί η υπηρεσία Google Ads;

Για την σύντομη ενημέρωση σας σχετικά με τη λειτουργία του Google Ads μεταβείτε στην παράγραφο Πως λειτουργεί το SEM

Τι προϋπολογισμός χρειάζεται για να ξεκινήσω να διαφημίζω την επιχείρησή μου στο Google;

Αυτό εξαρτάται αρχικά από το ποσό που μπορείτε να διαθέσετε. Αν επιθυμείτε να διαφημίσουμε μια μικρή επιχείρηση, συνήθως προτείνουμε να διαθέσετε ένα ποσό της τάξης των πέντε ευρώ ανά ημέρα (5€/μέρα) συνυπολογίζοντας ένα ποσοστό της τάξης του 20% επί του αρχικού μηνιαίου προϋπολογισμού.

Για το αν ο διαφημιστικός προϋπολογισμός είναι επαρκής εξαρτάται κυρίως από

 

  • τους στόχους σας
  • τον τύπο της καμπάνιας
  • τον τύπο υποβολής προσφοράς (Bid type) (CPC, CPM, CPA)
  • τις τιμές των φράσεων κλειδιών που χρειάζεστε
  • τη στρατηγική προσφοράς για την κάθε λέξη κλειδί που υποβάλλουμε
  • την ποιότητα της διαφήμισης
  • την ποιότητα περιεχομένου του ιστότοπου
  • τον ανταγωνισμό του κάθε κλάδου (στην πλατφόρμα του Google ads)
Τι είναι οι φράσεις - λέξεις κλειδιά και πως χρεώνονται;

Οι φράσεις κλειδιά είναι ο κύριος τρόπος στόχευσης των αναζητήσεων και δεν έχουν πάγια τιμή. Αν θέλετε η διαφήμιση του ιστότοπου να εμφανίζεται όταν ο χρήστης ψάχνει για φθηνά πακέτα ασφάλισης αυτοκινήτου, προσθέτουμε στη λίστα των φράσεων κλειδιών τη φράση “φθηνή ασφάλεια αυτοκινήτου”. Το εργαλείο keyword planner μας παραθέτει εύρος τιμών πχ

Είναι πιθανό μια φράση κλειδί να χρεώνεται διαφορετικά σε ένα λογαριασμό Google ads διαφορετικές ώρες μέσα στη μέρα.

Χρεώνομαι παραπάνω για χρήση επεκτάσεων στις διαφημίσεις;

Όχι, χρεώνεστε το ίδιο.

Για παράδειγμα, αν ο χρήστης πληκτρολογήσει μια φράση κλειδί που εκείνη τη στιγμή μας κοστίζει 2.5€, και εμφανιστεί μια διαφήμιση με τρεις επεκτάσεις (απευθείας τηλεφωνική κλήση, σύνδεσμο ανακατεύθυνσης σε παρόμοια σελίδα, σύνδεσμο ανακατεύθυνσης στο play store) θα χρεωθείτε 2.5€ για οποιοδήποτε σύνδεσμο πατηθεί.